Har du en drøm om at lave en webshop, som gerne må få succes fra start af? Benyt disse 7 tips til at skabe et solidt webshop-koncept, som med garanti vil sælge og få succes.
Når du skal lave en succesfuld webshop, der sælger, er det vigtigt, at du skaber troværdighed. Gå derfor ikke med den hurtigste og billigste standardløsning, men gør i stedet brug af disse 7 tips – og sørg for at få dem gennemarbejdet.
#1: Dit behov
Vær skarp på hvad du har af grundlæggende ønsker for din webshop, men vær samtidig åben over for inputs udefra. Inden du vælger et bureau eller en person til at designe og udvikle din webshop, så undersøg dine muligheder på markedet.
Der findes et utal af muligheder, når det kommer til webshop-løsninger, hvorfor det er vigtigt, at du ved, hvad du har af ønsker og behov for din webshop. Dertil er det en god idé at få råd og vejledning af et webbureau, som tilbyder løsninger du er interesseret i.
#2: Brugervenlig opsætning
Når du laver en webshop er det vigtigt at den har en enkel opsætning, så den er brugervenlig.Gå ud fra mantraet Less is more. Dine kunder er forskellige og det er ikke alle der er lige ferm til at finde rundt på hjemmesider,
Ved at vælge en enkelt opsætning til din webshop, vil det fremstår tydeligt hvad kunden kan og skal for at købe dine varer. Samtidig bør du overveje at vælge en webshop-løsning som er let at konvertere og ændre i løbende, i takt med at den vokser og du får nye vare.
#3: Varen du sælger
De varer du sælger er omdrejningspunktet for din webshop, derfor skal de være i højsæde, hvor alt på din webshop peger mod dine varer. Den webshop-løsning, du vælger, skal derfor stemme overens med de varer, du sælger.
#4: Navnet på din webshop
Navnet på din webshop er super vigtigt. Det er en af de to faktorer som din webshop kendes på. Sælger du eksempelvis vin på din webshop, bør du arbejde i et let genkendeligt navn der har noget med vin at gøre, eller som via markedsføring vil stå skarpt i folks hukommelse.
#5: Din webshops logo
Din webshops logo er ligeledes enormt vigtigt. Det er nemlig den anden faktor som din webshop genkendes på. Sørg for at få designet et professionelt logo der står helt skarpt, og illustrerer det, du sælger.
#6: Kundeservice
Dine varer skal ud til en masse kunder via din webshop. Derfor er det vigtigt, at du, som en del af dit koncept, overvejer hvordan dine kunder, skal modtage deres varer. Sælger du vin via din webshop kræver det en solid og flot emballage.
Du kan finde inspiration og købe flot, solid emballage, som fremstår eksklusivt ved at klikke her. Sørg for at emballagen, du sender dine varer i, er af god kvalitet, og at det stemmer overens med dit koncept.
#7: Markedsføring
Når det kommer til markedsføring af en webshop, er der tre metoder som spiller en væsentlig rolle. Med en webshop har du rig mulighed for at benytte Email-markedsføring og SEO (søgemaskineoptimering). Dertil bør du overveje at drage nytte af sociale medier.